Zlatko Kopljar u MSU oživljava `gradski svetionik´

Zlatko Kopljar izložba K13 u MSU

Autor: Maja Gujinović 1/20/2010 12:52

Samo pet dana nakon otvorenja retrospektive Aleksandra Srneca, u Muzeju suvremene umjetnosti se otvara još jedna izložba i to umjetnika Zlatka Kopljara koji u protekla dva desetljeća svojim tijelom povezuje likovnu umjetnost i performans, kao oblik umjetničkog djelovanja koji naziva konstrukcija. Konstrukcija broj 13 ili jednostavnije K13 otvorit će se u novom izložbenom prostoru u prizemlju MSU-a, nazvanom ‘No galerija’ u četvrtak, 21. siječnja, u 19 sati.

-.-Zlatko Kopljar-.-Arhitektonska i simbolička dimenzija zgrade TEŽ-a (Tvornice električnih žarulja) inspirira umjetnika Zlatka Kopljara kroz nekoliko radovaOvaj je put umjetnika u svom istraživačkom postupku bio inspiriran arhitektonskom i simboličkom dimenzijom zgrade TEŽ-a (Tvornica električnih žarulja), jedinstvenim industrijskiim pogonom arhitekta Lavoslava Horvata koji je građen pedesetih godina prošlog stoljeća. Zgrada koju stanovnici grada pamte kao najveću svjetleću skulpturu, kao svojevrsni svetionik grada, i koja još, ali ne zadugo, služi za testiranje žarulja, Kopljaru je poslužio kao motiv i u radu K12.

Projekt koji bi trebao pokrenuti svijest javnosti o važnosti jedinstvene ‘zgrade svijetla’

– Svjetlost je, kao što je to dojmljivo rekao i filozof Hans Blumenberg, apsolutna metafora, nerastvoriva u svijetu pojmova, ali ju se može doživjeti estetskim iskustvom. U tom je smislu svjetlost metafora istine – napisao je Johannes Rauchenberger u tekstu kataloga.

Tijekom trajanja izložbe bit će organiziran okrugli stol čiji će sudionici (arhitekti, urbanisti, konzervatori, povjesničari umjetnosti i drugi) otvoriti dijalog o zgradi TEŽ-a (Tvornica električnih žarulja) i svim njenim potencijalnim funkcijama u svrhu javnog osvještavanja, propitivanja i redefiniranja tog vrijednoga gradskog prostora.

Kopljarov doživljaj zgrade kao svojevrsnog gradskog svjetionika, kao i njegova namjera da ovim projektom pokrene javnost kako bi se zgrada sačuvala i ‘vratila’ gradu u svojoj arhitektonsko-skulpturalnoj dimenziji, poticaj je takvoj raspravi.