Zagrebancija

Sjećanje na Blaženku Milić u Hrvatskom narodnom kazalištu

 

Zagrebački HNK prisjetio se operne umjetnice Blaženke Milić, dugogodišnja članica Opere kazalištačiji će uspjesi ostati zapisani zlatnim slovima u povijesti hrvatske kulture.
Davor Schopf, glazbeni kritičar i publicist. U programu su govorili i intendantica Iva Hraste Sočo, glazbeni kritičar i publicist Davor Schopf i glazbenik Vitomir Marof.

„Blaženka Milić je jedna od najistaknutijih prvakinja zagrebačke opere u razdoblju do 30-ak godina koliko je trajala njezina karijera, znači od 1971. – 2001. koja je tu karijeru stvarala i razvijala u Zagrebu, u Hrvatskom narodnom kazalištu. Po tome se ona izdvajala među svojim kolegicama te generacije, pošto su neke od njih bile međunarodno afirmirane, a Blaženka Milić je na istom tom europskom nivou djelovala u Zagrebu uprono, marljivo, promiljeno. Nizala je ulogu za ulogom i sudjelovala u nekim predstavama europske razine koji su tada nastajale u zagrebačkoj operi i koje su potom gostovale u Europi, kao što je bila primjerice Wagnerova Valkira, Verdijev Nabucco i još drugih predstava.”

Bila je jedna od rijetkih hrvatskih pjevačica koja je mogla interpretirati Wagnerove heroine i steći komplimente vrhunskih svjetskih dirigenata. Unatoč brojnim ponudama iz inozemstva, njezini životni prioriteti bili su prije svega obitelj čime je obogatila i privilegirala hrvatsku opernu scenu.

Iva Hraste Sočo, intendantica Hrvatskog narodnog kazališta Zagreb podijelila je svoje lijepo sjećanje na sopranisticu „Ono što možemo reći je da je otpjevala zaista jedan veliki niz sopranskih uloga od onih lirskih do dramskog repertoara, na primjer u Wagnerovim operama, a ono što osobno možemo reći, mi smo ju zvali uvijek “Bajka,” znači, Blaženka Milić Bajka. Smatrali smo ju, ne samo kolegicom, ona je bila i naša starija kolegica od koje smo puno učili, uvijek nam je bila spremna pomoći i stvarno je se rado sjećamo.”

„Ona je nosila sopranski repertoar, bez nje praktički nije bilo niti jedne opere i stvarno je označila tijekom tih desetljeća koliko je ona djelovala u HNK, nije se mogla zamisliti neka velika opera bez učestvovanja Blaženke Milić”, nastavila je Hraste Sočo.

Svojim voluminoznim glasom, stilistički iznijansiranim i scensko dojmljivim interpretacijama opernih uloga obilježila višedesetljetnu epohu operne produkcije u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu.

Zagrebačka operna primadona 2013. dobila je reprezentativnu monografiju autora Davora Schopfa. Već sam naslov knjige upućuje na uistinu bogat privatni i profesionalni život istaknute i darovite umjetnice, od milja zvane Bajka.

„Monografija pod naslovom “Primadona Blaženka Cigić Milić – život kao bajka.” Tu je malo igra riječi pošto je njezin nadimak “Bajka,” a kako je imala dosta, neću reći težak život, ali zahtjevan, s velikom obitelji, s dvoje djece od kojih je dvoje nažalost bilo teško bolesno. Dakle, to nije bio nimalo bajkovit život, ali je ona to svojom vedrinom i optimizmom prevladavala, išla je uvijek dalje i razvijala karijeru, brinula se za obitelj. Monografija dakako dokumentira tu karijeru sa svim ulogama, sa svim dokumentima koji prate, fotografije, kritike, kazališne cedulje i programi, dakle sve ono iz čega saznajemo što se sve događalo u tom razdoblju i njezine karijere, ali i zagrebačke opere kroz 30 godina”, rekao je glazbeni kritičar i publicist, Davor Schopf.

Hrvatsko društvo glazbenih umjetnika 2018. godine dodijelilo joj je nagradu za izniman doprinos hrvatskoj opernoj umjetnosti, a iste je godine dobila i Nagradu Hrvatskog glumišta za svekoliko umjetničko djelovanje. Odlikovana je Redom Ante Starčevića.

 

 

OVAJ ČLANAK JE SUFINANCIRAN SREDSTVIMA FONDA ZA POTICANJE RAZNOVRSNOSTI ELEKTRONIČKIH MEDIJA.

Exit mobile version